SZKOLENIE
„Konstruowanie kariery w szkole podstawowej”
23.09.2022 r., godz. 12 – 18
Starostwo Powiatowe w Słupcy
(sala Herbowa), ul. Poznańska 20
Cele szkolenia:
- Przybliżymy Ci ideę konstruowania kariery od najmłodszych lat,
- Poznasz inspirujące sposoby pracy doradczej, wzmacniające samoocenę uczniów, pobudzające kreatywność, myślenie poza schematami, wewnętrzną motywację i samoświadomość młodego człowieka,
- Otrzymasz konkretne narzędzia, scenariusze lekcji i wskazówki do wykorzystania podczas zajęć z uczniami, w szczególności klas 7 i 8 szkoły podstawowej – dowiesz się jak twórczo podejść do tematu pracy, kompetencji czy kariery w szkole,
- Rozwiniesz swoje kompetencje holistycznego wspierania uczniów
w podejmowaniu przez nich decyzji edukacyjno-zawodowych.
Program szkolenia:
- Od dyrektywnego modelu doradztwa do podejścia wspierającego
w szkole, - Poradnictwo konstruktywistyczne – inspiracje (budowanie samoświadomości przez uczniów, dostrzeganie swoich zasobów
i możliwości), - Narzędzia refleksyjne (mapowanie przestrzeni życia i przyszłości, praca z metaforą, znaczący inni, słowa mocy, atraktory), aktywizujące (elementy dramy, sonda grupowa, elementy outdooru) i kreatywne (autoportrety),
- W kręgu tematów rozwojowych (praca ze zmianą, praca
z marzeniem/celem, postawa przedsiębiorcza), - Podsumowanie szkolenia.
Biogram trenerki:
Dr Anna Górka
Trenerka, Coach, Doradczyni kariery, Badaczka, Terapeutka, Superwizorka doradców zawodowych.
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy indywidualnej i grupowej. Absolwentka studiów z zakresu psychologii, religioznawstwa i antropologii kulturowej, doradztwa zawodowego. Prowadzi badania społeczne, etnograficzne badania terenowe i zajęcia dydaktyczne (np. trening kompetencji międzykulturowych, trening antystresowy, arteterapia). Wspiera procesy transformacji osobistej, zawodowej oraz społecznej.
Ekspertka MEN z zakresu doradztwa zawodowego w ramach programu PO WER 2014-2020. Uczestniczka wielu projektów międzynarodowych dotyczących konstruktywistycznych metod pracy doradców. Tworzy autorskie warsztaty rozwojowe i programy szkoleniowe. Jest zwolenniczką podejścia holistycznego. W 2021 r. Instytut Badań Edukacyjnych wydał publikację jej współautorstwa dot. doradztwa wspierającego w szkołach podstawowych.