SZKOLENIE

„Konstruowanie kariery w szkole podstawowej”

23.09.2022 r., godz. 12 – 18

Starostwo Powiatowe w Słupcy

(sala Herbowa), ul. Poznańska 20

Cele szkolenia:

  • Przybliżymy Ci ideę konstruowania kariery od najmłodszych lat,
  • Poznasz inspirujące sposoby pracy doradczej, wzmacniające samoocenę uczniów, pobudzające kreatywność, myślenie poza schematami, wewnętrzną motywację i samoświadomość młodego człowieka,
  • Otrzymasz konkretne narzędzia, scenariusze lekcji i wskazówki do wykorzystania podczas zajęć z uczniami, w szczególności klas 7 i 8 szkoły podstawowej – dowiesz się jak twórczo podejść do tematu pracy, kompetencji czy kariery w szkole,
  • Rozwiniesz swoje kompetencje holistycznego wspierania uczniów
    w podejmowaniu przez nich decyzji edukacyjno-zawodowych.

 

Program szkolenia:

  1. Od dyrektywnego modelu doradztwa do podejścia wspierającego
    w szkole,
  2. Poradnictwo konstruktywistyczne – inspiracje (budowanie samoświadomości przez uczniów, dostrzeganie swoich zasobów
    i możliwości),
  3. Narzędzia refleksyjne (mapowanie przestrzeni życia i przyszłości, praca z metaforą, znaczący inni, słowa mocy, atraktory), aktywizujące (elementy dramy, sonda grupowa, elementy outdooru) i kreatywne (autoportrety),
  4. W kręgu tematów rozwojowych (praca ze zmianą, praca
    z marzeniem/celem, postawa przedsiębiorcza),
  5. Podsumowanie szkolenia.

 

Biogram trenerki:

Dr Anna Górka

Trenerka, Coach, Doradczyni kariery, Badaczka, Terapeutka, Superwizorka doradców zawodowych.

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w pracy indywidualnej i grupowej. Absolwentka studiów z zakresu psychologii, religioznawstwa i antropologii kulturowej, doradztwa zawodowego. Prowadzi badania społeczne, etnograficzne badania terenowe i zajęcia dydaktyczne (np. trening kompetencji międzykulturowych, trening antystresowy, arteterapia). Wspiera procesy transformacji osobistej, zawodowej oraz społecznej.

Ekspertka MEN z zakresu doradztwa zawodowego w ramach programu PO WER 2014-2020. Uczestniczka wielu projektów międzynarodowych dotyczących konstruktywistycznych metod pracy doradców. Tworzy autorskie warsztaty rozwojowe i programy szkoleniowe. Jest zwolenniczką podejścia holistycznego. W 2021 r. Instytut Badań Edukacyjnych wydał publikację jej współautorstwa dot. doradztwa wspierającego w szkołach podstawowych.

         

Skip to content